Zápas s puchem

Bydlík není jednoduché zařízení, má v sobě mnoho systémů od motoru až po odpady vody. Po nějaké době se začal objevovat pach z odpadů. Řešil jsem to jednoduše pomocí sava, jak jsem později zjistil, je to dost agresivní prostředek. Zvláště jsou prý v ohrožení plastové díly hadic apod.  Zápach to ale odstranilo. Podle posledních rad zkušenějších je nejvhodnější použít SAVO WC GEL , náplň rozdělit do všech tří výpustí (dřez, umyvadlo v koupelně, vanička sprchového koutu – vznešený název). Gel pozvolna proteče do odpadu a po pár minutách propláchnout vlažnou vodou. V odpadní nádrži nechat gel působit 24 hod. a pak vypustit spánembohem.

Tuhle se znovu pach objevil. Řekl jsem si ach jo, zase odpady. Jenže to nebyly odpady. Voda byla dočista vypuštěna a nic. Pak se ukázalo, že smrad jde zepředu. Byl čím dál zlejší. Několikrát jsem si řekl, že asi něco shnilo v motoru, ale ať jsem koukal, nic kromě cárů z rozežraného zvukového těsnění jsem neviděl. Až asi 5 den, smrad byl už nesnesitelný a nedal se vydržet. Kouknul jsem se na baterku a tam ležel. Potkan.

Zkrátím to. Podle rady zkušeného souseda jsem po odstranění zdroje několikrát za sebou vystříkal celou baterku a okolí na myčce tlakovou vodou. Poté několikrát vše postříkal savem. Teď se chystám vyměnit pylový (kabinový) filtr vzduchu. Tak.

 

No nějak se nedaří. Odšrouboval jsem asi 8 šroubů a odmontoval stěrač.
image

Po odstranění krytu jsem zjistil, že v tomhle autě žádný kabinový /pylový filtr není 😦 Tak jsem si alespoň prohlédl a vyčistil vstup vzduchu do vozu včetně klapky, která ho může zcela uzavřít.
image

image

 

Aktualizace 25.9.

Stále smrdí, smrdí, smrdí …  Vyřadil jsem z boje voňavý stromeček Mango, protože dodával smradu obzvláště zakulacený výraz. Takže teď je cítit wc kuličky, savo a antikuní aerosol. Přemýšlím o tom, zda není lepší jezdit s vyndaným předním sklem.

Příspěvek byl publikován v rubrice Bydlík, Kutění. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

