Dnes jsem zase dělal skopičiny

Ale to ne já, to šotek. Jen to nejzajímavější. Připravoval jsem bydlíka na zimu, která zítra udeří a tak jsem musel vypustit vodu ze všech koutů a záhybů.

Zvedl jsem sprchovou koncovku až kam to šlo nahoru, otevřel všechny (dva) kohouty na teplou vodu a otevřel mrazovou pojistku, aby vytekla voda z bojleru. Podle nově získané rady od Přemka jsem ale do hadice sprchy zapomněl fouknout :-)) no, chrochtalo to v trubkách samo od sebe. A splachovací nádrž se taky bůhvíproč vypustila sama.

Vodu z bojleru jsem vypustil za tmy a poté, co začalo pršet, abych nedráždil případné svědky, i když voda (cca 12 l) je úplně čistá . Dnes jsem pokračoval odjezdem na tajné místo, kde vypouštím šedou vodu (vodu z odpadní nádrže, tedy opět neškodnou vodu) a přitom jsem vypustil i vodu z nádrže čisté vody vytažením ventilu v nádrži. Vypouštění odpadní nádrže trvá kvůli malému spádu déle a tak jsem lelkoval. Přitom jsem zjistil, že okolo stropního komínku pro přívod čerstvého vzduchu (zřejmě slouží k tomu, aby mohl případný uniklý propanbutan vytéct otvorem v podlaze a nezaplňoval prostor bydlíku) kape voda. Objevil jsem to tak, že na topidle uvnitř vozu se objevilo několik kapek a z mého prskání to rozhodně nebylo. Dloubnul jsem tedy do komínku a on mi zůstal v ruce. Rychle než mne někdo uvidí jsem se ho snažil vpravit zpět, ale potvora líbilo se mu být venku. Tak jsem ho odložil, opatrně aby ho šotek někam nezanesl a pokračoval jsem v lelkování.

14980973083_a92b3c5e6b_z

Po celé vypouštěcí akci jsem měl v plánu dojet na výměnu pneu s druhým vozem naší flotily. Musel jsem ale domů, kde jsem měl auto i potvrzení o uložených pneu. Měl jsem chvilku čas a tak jsem i doma trochu zalelkoval. A jak tak lelkuji koukám z okna na bydlík, jak jsem krásně zametl střechu od listí a listí už je tam znova a v tom mi oči vypadly a jazyk jsem polkl, ve střeše zela díra a komín v trapu – dá se to říci i méně slušně.

Zřejmě jak jsem na střeše pracoval koštětem na dlouhou vzdálenost, brnknul jsem do komínku, který tam byl jen narafičen, ten se posunul a začal pouštět vodu a když jsem vyndal spodní část – opravdu už pak nedržela , při odjezdu z vypouštěn komín odlétl.

Vydal jsem se urychleně k místu akce, asi 1 km před cílem jsem rentgenovýma očima prohledával silnici, chodníky i trávu okolo, jestli tam nesedí komín ve tvaru houby. Nakonec jsem uviděl na asfaltu ležící a na přejetí autem čekající dva bílé plastové kruhy, nevypadaly jako komín, ale pro jistotu jsem je sebral. Byl to hledaný zbytek komína, alespoň doufám, protože jsem se tam ještě jednou vrátil, není mi totíž jasné, proč ta věc, nebo vlastně tři věci držely pohromadě.

14980972203_785c4dc65d_z

Ale už teď mi je jasné, že využiji předmětů zbylých z vývoje těsnění odpadu z kuchyně (někde dřív jsem si to poznamenal) a celý komín resp. průchod střechou ošetřím dámy prominou medvědím hovnem.

PS. opravdu drží a nepustí, i když z trika nakonec pustilo žlučovým mýdlem. A tuším, že někdo říkal, že se dá sundat i acetonem, ale tomu bych nevěřil. Při aplikaci je nejlepší navléknout velký kompletní protichemický oblek.

PPS. To nebylo vše. Nejdřív jsem myslel, že stačí když pod otvor postavím kýbl, dost velký aby tenhle deštík co teď panuje odchytl. Pak jsem si to rozmyslel a otvor zakryl papírovým talířem, nejčastější pomůckou co se v bydlíku vyskytuje. Prostrčil jsem ho stropním oknem a přiklopil jím otvor. Spokojen se svým výkonem jsem vylezl ven, zamknul auto, že půjdu domů. A hle, vedle vozu leží talíř. Potvora vítr vůbec nefoukal, ale zrovna v tom jednom momentě musel zadout. Tak jsem ho tam znovu poklopil a zajistil viz. poslední foto 🙂

15415085348_ee3f07a875_z

Díky Mr. Google jsem došel dál. Už vím, že okna a podobné věci na autě se neutěsňují obyčejným butylovým tmelem, který se používá u staveb anóbrž speciálním jednosložkovým stále živým lepidlem pro utěsňování oken apod. v autoprůmyslu – Teroson Terostat 2759 . Rozdíl je podle mne zejména v tom, že ta obyč kartuše stojí cca 80 Kč, kdežto tenhle speciál přes 230 Kč a někteří, zdá se mi, že zejména prodejci věcí pro karavany to přeprodávají i o 100 Kč dráže.

Samotnému komínku se správně říká Mushroom Vent, nebo jak se to přezdívá u nás Hřibový ventilátor. Přitom jsem našel další eshop pro bydlíky apod.

Příspěvek byl publikován v rubrice Bydlík, Kutění, Šotek. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

