Windows 10 Produkt key

Update 8.8.2015

Protože jsem se nedočkal nabídky na upgrade systému, provedl jsem ho sám. Jaké je moje překvapení, když jsem zjistil, že po upgrade není systém aktivován a jako Product key byl použit stejný, který mám na svém hlavním počítači, přestože jsem upgradoval legální systém – původně Vista home premium, s upgradem na Win 8 Pro. Pravděpodobně to souvisí s tím, že na obou počítačích používám jeden hotmail účet.

 

Došel jsem k Windows 10 upgradem z původních krabicových Vist přes zlevněný upgrade na Windows 8 . Windows 10 změnily licenci tak, že se ztratila ona krabicovost,  bezplatný upgrade se vztahuje na ten hw,  na kterém byl proveden (tímhle si přesto nejsem jistý).

Jakub Čížek ze Živě zveřejnil, jak zjistit Produkt Key pro případnou čistou instalaci. Product key jsem zjistil a provedl komplet přeinstalaci i se změnou BIOSu na UEFI bios. Product key funguje. Čistou instalaci jsem dělal kvůli tomu, že starý systém, na který je možné se vrátit zabíral dost místa. Ruční čištění se moc nedařilo, údajně by staré windows měly po měsíci zmizet, ale tomu nevěřím 🙂 Zde je vpodstatě stejný postup popsaný. Před čistou instalací je zatím třeba provést upgrade a získat registraci na serverech Microsoftu a/nebo přečíst Product Key tak jak je popsáno výše.

Tady jsou některé informace o přechodu. Pro BFU asi platí raději ještě chvíli počkat, aby  byly k dispozici opravdu všechny potřebné ovladače. Není třeba spěchat, upgrade bude zdarma ještě téměř celý rok 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice Opravdové kváky. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

