GPS Tracker GT02a

8.7.2016 Trochu jiný přístup.

 

Měl jsem to štěstí, že mi bylo za moji řidičskou kariéru odcizeno několik aut (škodovek). Je zajímavé, že služební auto se mi neztratilo žádné, ale o tom tohle pojednání není.

Před časem jsem si, abych podpořil domácí výrobce zakoupil zabezpečovací udělátko EMA , které umožňuje sledování vozu přes GSM, má vestavěné otřesové čidlo a čidlo naklápění a dokáže reagovat i na pokles napětí vozu způsobeného startováním motoru. Spolu s přídavným pohybovým čidlem tak dokáže odeslat zprávu v momentě, kdy by se někdo pokoušel s autem odjet. V zařízení je i mikrofon, takže se dá odposlouchávat co se v autě děje, aniž by to zloděj tušil. Zařízení je poměrně drahé, ale proti ceně vozu, že…

Vše fungovalo jaksepatří až do této zimy. S poklesem teplot poklesla i chuť k životu přístrojku a v podstatě v zimě odmítl spolupracovat. V domácí teplotě se z hybernace probral, ale jak jsem ho strčil do auta, opět stávka.

Takže jsem se obrátil na osvědčené čínské servery a dnes mi přišel GPS Tracker GT02A bratru za 15USD.

Zařízení se po vložení funkční SIM (bez hesla) konfiguruje pomocí sms zpráv a dokáže nejen odeslat své souřadnice , ale pomocí zvláštního povelu přijde jako odpověď přímo odkaz, přes který se otevře poloha zařízení na Google Maps.

To ale není to nejzajímavější. Správným nakonfigurováním a zaregistrováním na specializovaných webech je možné sledovat i pohyb trackeru v nastavených intervalech od 5 do 50000 sec. K trackeru je přiložen anglický návod, na krabičce je i stručná zmínka o webu, přes který je možno zařízení sledovat, v tomhle případě http://www.22GPS.net.

I když se mi podařilo s pomocí Googlu Překladače srovnat čaj, který se na mne z obrazovky vysypal, přístrojek krom správné reakce na sms zprávy nespolupracoval.

Proto jsem využil Youtube a našel návod, popisující nastavení a sledování zařízení na ruských stránkách http://livegpstracks.com/ . Krom toho, že umožňují sledovat až 4 vozidla beplatně, obsahují i podrobné pokyny pro konfiguraci desítek různých typů zařízení včetně toho mého. Mimochodem ani v onom videu uvedené nastavení s mým přístrojem nefungovalo – návody na webu ale nakonec vedly k úspěšnému závěru.

Postup:

  1. zřízení účtu na stránkách je jednoduché, po zadání jména, hesla a emailu přijde na email zpráva s odkazem, po kliknutí na odkaz je účet zprovozněn.
  2. Do zařízení je nutno odeslat APN poskytovatele SIM. V mém případě jsem na stránkách Vodafone zjistil, že APN je „internet“. SMS v tomhle případě vypadá takto: „APN,666666,internet#“ , kde 666666 je heslo (možno pomocí sms ve tvaru „password,staré_heslo,nové_heslo#“ změnit).
  3. Do zařízení je nutno prostřednictvím sms odeslat konfigurační zprávu (bez úvozovek): „server,666666,0,5.9.136.109,3347,0#“
  4. Pomocí příkazu „Param,666666#“ lze zjistit IMEI zařízení, pokud ho nepřečtete z nálepky na trackeru.
  5. Díky nastavení testovacího portu (3347 v bodě 3) je možné na stránce http://livegpstracks.com/default.php?ch=testport zadat IMEI zjištěné v bodu 4.  a po stisku tlačítka Проверить by se měly objevit parametry zařízení, se kterými budou stránky ochotny fungovat. Vypadá to asi takto: port Z IMEI zůstane jen část, která se při registraci zařízení použije, portů se může objevit několik a nezbyde než postupně je zadat místo 3347 do SMS podle bodu 3.
  6. V tomhle případě jsem tedy znovu poslal SMS „server,666666,0,5.9.136.109,3339,0#.
  7. přes nabídku Подключить трекер je možné vybrat typ zařízení,  zadat IMEI a nějaký vlastní název pro zařízení , pak stačí jen stisknout tlačítko Добавитьpřipojit trackernový tracker Pokyny červeně ve druhém obrázku bych nebral vážně, uvedený port mi nefungoval.
  8. Pokud vše je správně nastaveno, měl by se tracker objevit na mapě úvodní stránky: мапз Volbou Полный экран pak lze otevřít mapu na celou obrazovku.
  9. Ze stránek je možné stáhnout i mobilní aplikaci, pokud je tracker vidět na webu, objeví se po přihlášení (zadání jména a hesla) i v mobilu. Na androidu to vypadá takhle (mapy jsem hodně zvětšil -nebo zmenšil 😦 ) nemusí každý vědět, kde bydlím. Zařízení mám vystrčeno za oknem, takže vidí max. půl oblohy, přesto je nalezená pozice přesná.tempfileforshare_2016-04-28-23-00-00.jpg
  10. Až se zařízením něco ujedu, doplním obrázky záznamu trasy.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice IT, Opravdové kváky. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

24 reakcí na GPS Tracker GT02a

  1. Milan napsal:

    Zdravím, předně chci poděkovat za výborný článek. Tento tracker mám asi dva roky a zatím jsem ho používal jen s příkazy přes SMS. Teď ho mám zprovozněn dle návodu, ale nevím si rady s časováním. Tracker jsem měl dříve nastavený na timer 50000 sec (aby mi nežral data/prachy). Nyní je trackeru úplně jedno jak ho nastavím a nejmenší dobu odezvy má cca 15min.Pokud nastavím timer na menší hodnotu tak se změna projeví, pokud nastavím větší timer tak tracker sice potvrdí ok, ale stejně se neustále hlásí po 15 min (dle výpisu operátora). Nevím kde jinde mám co nastavit, ale takhle mi tracker deně projede 10kč, což mě vadí. Díky za nápady…..

    • ok52 napsal:

      Přiznám se, že jsem měl tracker zprovozněný jen mimo vůz, na další pokusy jsem neměl čas a vrátím se k tomu až za dlouhých zimních večerů. Při zkušebním provozu jsem žádné dodatečné náklady nezaznamenal, ale jak je vidět níže, není to první stížnost. Zkusím se poohlédnout, zda k tomu nenajdu nějaké informace.

    • ok52 napsal:

      Pravdou je, že jsem při pokusech o registraci zkoušel různé návody, popsal jsem ten co mi fungoval. Možná stojí za to kouknout, zda nepomůže nastavení podle přiloženého odkazu. Mělo by jít nastavit až 5 hod. http://p.globalsources.com/IMAGES/PDT/SPEC/086/K1047370086.pdf

      • Milan napsal:

        Mě to takto blbne přesně od doby co jsem ho zprovoznil na tom ruským serveru, předtím to bylo ok. Tracker změnu provede, ale dle výpisu to trackuje cca po 15min. Nemůže to být nějaký požadavek z toho serveru? Ještě se zeptám, jaká by měla být nastavena hodnoto timezone ? Díky

      • ok52 napsal:

        V manuálu uvádí, že časová zóna nemá smysl pro jejich server http://www.gootrack.net, z toho bych usuzoval, že záleží na serveru. Jinak Česko má +1

      • ok52 napsal:

        🙂 je to sranda. Jiný manual uvádí cootrack.net. Buď mají soudruzi potíže s latinkou, nebo jich to vyrábí spousta a kopírují se navzájem. Asi je možné obé.

    • ok52 napsal:

      Našel jsem ještě jednoho dodavatele těchhle věcí, který poskytuje i aplikaci do telefonu pro rychlé nastavení. Jak jsem ale říkal, experimenty teď nemohu provádět, takže to sem dávám pro pozdější vyzkoušení. https://www.gpswox.com/en/gps-trackers-shop/all/gps-tracker-configurator-54

      • Milan napsal:

        Tak jsem vyzkoušel gpswox a asi u něho zůstanu, nastavení jsem dělal manuálně dle https://www.gpswox.com/en/supported-gps-trackers/concox/concox-gt02a je to jednoduché a hlavně mě angličtina vyhovuje více než ruština. Hlášení mám opět po 15 min ikdyž je nastaven větší timer. Budu rád, když někdo napíše svou zkušenost….

        Ad vyúčtování internetu na simce, problém je ten, že většina operátorů účtuje data po 100kb. Velikost odeslaných dat (souřadnic) pro jeden interval je přitom 1kb, což v praxi znamená:zařízení pošle 1kb ale účtuje se 100kb pak ta cena pekelně roste. Musíte tedy pečlivě vybírat operátora a příslušný tarif. Můžete zvolit např simku pro roboty/stroje (t mobile a O2) dle mne to ale zas takovej luxus není. Já momentálně jedu s kaktusem (balíček dat 50kč/80MB tj. měsíc 50kč. Dat je potřeba fakt minimum i kdyby se tracker hlásil každých 10s (myslím že do 3MB). Nejlepší simka pro tracker bude asi od mobil.cz, tam se každých 6 měsíců dobije 200kč a po celou dobu je internet zdarma (pomalej ale bohatě stačí) tj 33kč na měsíc, což je luxus a nejlepší na tom je, že ty dvě stovky můžete použít třeba na nějaké platby.. (toto nemám vyzkoušeno, ale snad nekecám 🙂 )

      • ok52 napsal:

        Milane díky, to je dobré 🙂

  2. pino003 napsal:

    Dobrý den,mám sim kartu od T-mobile měsíční paušál 15kč plus sms po týdnu provozu mě přišel účet 392kč! Odesláno pár zkušebních sms, WHERE,666666# ale ta cena?

  3. Julio napsal:

    Prosim Vás napište mi postup ako by som to mal rozchodit..Dakujem

    • ok52 napsal:

      1. Zjistit u providera APN. Pokud máte Vodafone tak souhlas „internet“, pokud máte jiného je APN potřeba zjistit na jeho stránkách.

      • Julio napsal:

        To všetko mam zistene a zadane v trakeri cez sms,ale aj tak mi to nefunguje

      • ok52 napsal:

        Julio, z vašeho popisu nemohu zjistit kam jste se dostal, zda někde děláte chybu nebo zda to nefunguje komplet. Zkuste tracker resetovat povelem „factory,666666#“ a pak postup pečlivě zopakovat. Popsal jsem jak to fungovalo mně, tady je rusky psaný článek, kde jsou trochu jiná čísla portů http://xprs.in.ua/?p=468 , jiné návody krom přiloženého jsem nenašel. Omlouvám se, že neodpovídám, jsem na cestách. OK

    • ok52 napsal:

      jo ještě youtube, v druhé půlce je také popis nastavení, bohužel opět jen rusky. https://www.youtube.com/watch?v=Y8s4q6o0wlg

      • Rado napsal:

        Ahojte, tiež mi to hned nefungovalo. Po resete a znovunakonfigurovaní to šlape.

  4. Julio napsal:

    Poraďte prosím podľa návodu mi to nefunguje. Ďakujem

    • ok52 napsal:

      Kde přesně jste se zasekl?

      • Julio napsal:

        Všetko na GPS trakeri svieti poslal som sms v tvare ako pisete všetko som podľa toho nastavil a keď zavolám tak nič mi nepríde na mobil žiadna poloha v sms a ani na tom nete mi nejde sledovanie.

      • ok52 napsal:

        Takže APN jste zjistil? IMEI to vrátilo? Lídy svítí trvale?

      • Julio napsal:

        Áno všetko je tak..

Zanechat Odpověď

