TU 156 s armádním sborem

upd. 5.2. Mno, myslím, že pokud vyšetřovací komise nepřinese nějaké rozumné důvody (svádění na nepředstavitelnou chybu velmi zkušených pilotů neberu), můžeme jako pracovní verzi předpokládat mohutný  výbuch v nákladovém prostoru. Tedy nikoliv teroristický útok, muselo jít o detonaci mnohem větší síly, než dokáže na palubu propašovaná nálož.

upd. 30.1

upd. 14.7. Foto fragmentu křídla, klapky vysunuty v momentě dopadu do vody cca na 5st. – buď nebylo ještě dokončenu zasunutí po startu, nebo byly klapky na počátku vysunutí (pokud by si 2. pilot spletl zasunutí podvozku s klapkami a následně se pokusil chybu opravit)

Posted on

Schválně jsem čekal, co se po všech vzájemně si odporujících informacích objeví jako oficiální verze. Ruské Ministerstvo obrany dnes vydalo prohlášení, ve kterém se praví, že příčinou bylo přetížení letadla a pravděpodobně chyba druhého pilota,  který si pravděpodobně spletl ovládání klapek a podvozku. No já nevím, možná jsou páky podvozku a klapek v TU-154 stejné a ještě jako na potvoru jsou vedle sebe. Ale za sebe říkám, že ta záležitost velmi, ale opravdu velmi smrdí (nejsem sám). Letadlo, přetížené, letící tedy menší rychlostí než je plná cestovní rychlost, v nevelké výšce, spadne na vodu a rozbije se na více než 2000 kousků. Bylo nalezeno 19 těl a přes 200 fragmentů těl. To znamená, že cestující, kteří seděli ve velmi pevném tubusu letadla byli roztrháni stejně jako letadlo na kusy. Nejsou známy podobné následky pádu letadla na vodu.

A chyba pilotů? Věc se má totiž tak, není důvod letět s vysunutým podvozkem, zasouvá se krátce po startu. A klapky se zasouvají také, aby letadlo mohlo nabrat rychlost.  V letadle to vypadá nějak takto – vprostřed nad kompasem  закрылки (klapky) a vpravo páka s kolem – ovládání podvozku. Mimochodem vlevo od páky podvozku je ještě pojistka, aby nemohlo dojít omylem k zasunutí podvozku (při přistávání, pojíždění po letišti apod.). Kvůli zasunutí podvozku je tedy nejdříve nutno odklopit a přepnout pojistku a poté zvednout páku podvozku. Ovladač klapek se jen přesouvá postupně po příslušných stupních vysunutí. Že by tyto dva postupy pilot popletl je neuvěřitelně nepravděpodobné.

zakrylki3

Tady je vidět spodní palubní deska v simulátoru a na dalším obrázku je fotka ze skutečného TU-154.

simulator

1675559

Advertisements
Příspěvek byl publikován v rubrice Opravdové kváky. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s